Sieć H&M powstała w 1947 roku w Sztokholmie w Szwecji, tam też mieści się główna siedziba firmy. Założona została przez Erlinga Persona, którego zamysłem było stworzenie sklepu z odzieżą dobrej jakości, ale w przystępnych cenach, z początkową nazwą Hennes, sprzedająca tylko odzież damską. W 1964 roku firma otworzyła pierwszy butik poza granicami Szwecji, tj. w Norwegii, nastąpiło wówczas połączenie dwóch marek Hennes i Mauritz, co dało początek nazwie H&M. Obecnie sieć posiada ponad 3200 sklepów stacjonarnych w 54 krajach na świecie. Główna siedziba firmy na terenie Polski mieści się w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 104/122. Firma współpracuje z wieloma projektantami, oprócz sklepów stacjonarnych klienci mogą dokonywać zakupów w sklepie internetowych, gdzie marka oferuje oprócz odzieży i obuwia dla kobiet, mężczyzn i dzieci również artykuły do domu, typu: pościel, ręczniki, naczynia, zasłony, dywany i inne, oraz kart upominkowych.
Klienci mogą korzystać przy zakupach online z tzw. Kart upominkowych, dzięki czemu zbierają punkty, które można wymieniać na nagrody, a oprócz tego dla klubowiczów przewidziane są bezpłatne dostawy i zwroty, dostęp do ekskluzywnych wydarzeń, kolekcji specjalnych, ofert niespodzianek Premium i wiele innych.
Dostawa towaru zakupionego online odbywa się tylko na terenie Polski, za pośrednictwem DHL.
Zgodnie z procedurą zwrotów towarów zakupionych za pośrednictwem sklepów internetowych klienci H&M mogą dokonać zawrotu zakupionych towarów w ciągu 14 dni od momentu powiadomienia o odstąpieniu od umowy, towar jednak nie może wrócić do sprzedającego później niż 30 dni od momentu otrzymania przesyłki.